Lägesuppdatering

Allt går bra med lilla voffen. Han var lite orolig i början, men nu har han vant sig allt mer och han verkar trivas. Blir överlycklig när jag kommer hem efter skolan och han verkar förstå att det är jag som är hans ägare. De andra är mer familj. Fast han lyssnar precis lika mycket på dem (alltså lite med ena örat, bara) som på mig, och det vill jag. Jag vill att alla ska ha lika hög rang i familjen. Eller hur man ska säga det.

I alla fall. Allt går bra. Han är så sjukt busig och jag har precis provat klicka in honom för första gången. Det gick... Bra. Jag tror han ogillade ljudet av klickern. Så han valde att strunta i godisen. Men jag gillar att han reagerar så starkt på ljudet. Det tror jag betyder att det kommer ha större effekt och därför går det nog bra med klickerträningen också.

Livet med hund är underbart. Men vi har inte kunnat börja med någon direkt träning än. Han är för ny här. Så jag känner att han inte är redo. Men sen ska vi köra på!

Här är mitt krulltroll i soffan! (fast han inte får för mamma och pappa).



Tassavtryck


Lämna ett tassavtryck här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0