Om mig

                                                               
 
Mitt namn är Johanna. Jag är ett sjuttonårigt yrväder, född och uppväxt i Eskilstuna och alltid med djur av alla dess slag omkring mig. 
Mitt första husdjur var en röd kampfisk vid namn Hampus. Om man inte räknar med alla grodyngel, sniglar och nyckelpigor jag hade som husdjur under korta perioder av min barndom.
Mitt första egna pälsklädda husdjur var en kanin vid namn Coconut's Svarte Petra, men jag kallar henne för Sweetie. Hon är en svart dvärgvädur, som kanske har lite mer hull än idealet, men hon är också världens gosigaste pälsboll. Jag fick henne när jag var tolv år gammal, och sedan dess har det blivit allt fler kaniner. Under en period på ungefär två år födde jag upp kaniner av rasen holländsk kanin. Nu har jag avvecklat min uppfödning och har bara tre gamla kelisar här hemma. 
  

Jag har alltid älskat hundar. Och min första älskling var en schäfer, vid namn Zorina. Min mormor och morfars hund. Hon blev nio år och jag grät länge efter att hon lämnat jordelivet. Men mitt stora hundintresse väcktes först när mormor och morfar köpte en ny hund, Sabina. Efter många, många år med Schäfer bestämde de sig för att byta ras, och det fick bli en Golden Retriever. Hon är 6 år gammal och jag har haft med henne på diverse olika kurser med skolan.

Min första egna hund fick jag hösten 2012, en hane vid namn Gizmo, av rasen Lagotto Romagnolo. Vi tog över honom när han var två år efter en familj som inte längre kunde ha kvar honom. Och jag ser fram emot att spendera många fler år med min fantastiske kille!
 
 


Tassavtryck


Lämna ett tassavtryck här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0